Extremum

Kursy

Profesjonalne kursy, przygotowywane i prowadzone przez doświadczonych szkoleniowców. Certyfikaty wydawane w języku polskim i angielskim, uprawniające do pracy w Polsce i większości krajów Unii Europejskiej: 
 
 

Instruktor Nordic Walking (kliknij)

 

 
 
  
 
 
 
 
 
  
 Rzeszowska Akademia Sportu - Dołącz do najlepszych!

Aktualności

05


marzec
Kurs Alpinizm Przemysłowy - start: 05 marzec 2016r.
 

11


styczeń

Technika marszu Nordic Walking - cz. 1 - korzyści wynikające z prawidłowej techniki marszu.

 

Jedni ciągną ręce z kijami za sobą, drudzy wyrzucają je hen przed siebie niczym rosyjski saper szukający min, jeszcze inni intensywnie wbijają je w ziemię wspierając się niczym o kulach. Przy tak wielu różnorodnych odmianach, wersjach marszu z kijami trudno się dziwić ogólnemu zamieszaniu dotyczącego odpowiedniej techniki marszu Nordic Walking. Na początku trzeba zaznaczyć jedno- tak jak nie każdy kij nadaje się do marszu nordyckiego, tak również nie każda technika marszu z kijami jest techniką Nordic Walking.

Rekreacja jaką jest Nordic Walking jest tak naprawdę nieskomplikowaną techniką, którą można opanować w trakcie jednych, czasami dwóch, trzech zajęć z instruktorem (w zależności od indywidualnych predyspozycji motorycznych). Wystarczy tak naprawdę parę prostych ćwiczeń oraz sprawne oko osoby znającej się na rzeczy by z powodzeniem stosować samodzielnie technikę marszu oraz czerpać wszelkie zalety jakie daje nam Nordic Walking, a co za tym idzie cieszyć się z każdego wyjścia. Warto tutaj zaznaczyć iż nieprawidłowa technika marszu może przyczynić się do kontuzji oraz przeciążenia w stawach barkowych, kręgosłupa czy kolanach.

 

Jakie korzyści przynosi nam prawidłowa technika Nordic Walking?

Zalet z prawidłowej techniki marszu jest wiele, najważniejsze to:

  1. Zaangażowanie do pracy 90% mięśni ciała - podczas biegów, truchtów czy marszy angażowane do pracy są głównie mięśnie dolnej części ciała. Cały gorset mięśniowy górnej części tułowia, ramion (około 40% mięśni całego ciała) jest wyłączony z pracy. Dzięki odpowiedniej pracy kijem angażujemy do ruchu cały gorset górnej części tułowia- mięśnie tułowia i ramion, a co za tym idzie pracujemy nad sylwetką całego ciała. Dodatkowo delikatnie poruszymy już temat marcowy- każdy mięsień jest jakby „fabryką” spalającą kalorie. Im więcej fabryk uruchamiamy, jesteśmy w stanie przy mniejszym poziomie wysiłku spalić więcej kalorii.

  1. Odciążenie stawów kończyn dolnych i kręgosłupa - podczas marszy czy biegania cały ciężar ciała noszony jest przez stawy oraz mięśnie dolnej części ciała- kolana, biodra, dolny odcinek kręgosłupa. Przez co stawy te często są przeciążane oraz szybciej się zużywają. Dzięki odpowiedniej technice odepchnięcia z kija do pracy angażujemy mięśnie oraz stawy górnej części ciała przez co nasz ciężar rozłożony jest na więcej stawów i mięśni. Ta sytuacja powoduje, że poszczególne połączenia stawowe dolnej części ciała są obciążane dużo mniejszymi siłami przez co posłużą nam o wiele dłużej.
  1. Wyprostowanie sylwetki, reedukacja posturalna (poprawa prawidłowego napięcia mięśniowego) - większość dnia, a często i życia spędzamy w pozycji siedzącej przygarbionej. Taka postawa jest powodem przygarbienia naszej sylwetki. Barki przesuwają nam się do przodu (protrakcja), przez co mięśnie klatki piersiowej przykurczają się, a mięśnie pleców rozciągają, zaburzając tym samym prawidłową biomechanikę pracy stawów. Przygarbiona sylwetka powoduje również wygięcie kręgosłupa w łuk do tyłu, przez co łącząc to z osłabionym gorsetem mięśniowym tułowia sprzyjamy uciskom „dysków” na nerwy czy dyskopatiom.

 

Dzięki prawidłowej technice Nordic Walking oraz zamaszystym ruchu ramienia za biodro powodujemy:

  • Retrakcję (przesunięcie do tyłu) barku, a co za tym idzie- rozciągnięcie przykurczonych mięśni klatki piersiowej, przedniej części barków i wzmocnienie mięśni pleców oraz tylniej części barków.
  • Wyprostowanie sylwetki- przygarbiona sylwetka prostuje nam się
  • Poprzez odepchniecie z kija prowadzimy do elongacji kręgosłupa, a co za tym idzie odciążeniu „dysków” (krążków międzykręgowych), których ucisk powoduje podrażnienie nerwów wychodzących od rdzenia kręgowego.

 

CIEKAWOSTKI:

  1. Pierwsze kroki stawiajmy zawsze pod okiem wykwalifikowanego instruktora, dzięki czemu dużo szybciej zdobędziemy odpowiednie umiejętności techniczne. Uchroni nas to również przed najczęstszymi błędami, przeciążeniami oraz nabywaniem błędnych nawyków ruchowych.
  2. Do wyrobienia nawyku ruchowego (wykonywania danej czynności bez myślenia o niej) potrzeba około 10 tysięcy prawidłowych powtórzeń. Po nabyciu błędnego nawyku ruchowego oduczenie się go i ponowne nauczenie prawidłowego, zajmuje znacznie więcej czasu.
  3. Nie uprawiajmy żadnej regularnej, aktywności ruchowej na powierzchniach utwardzanych, typu asfalt, czy beton. Żadna z tych powierzchni nie daje nam takiej amortyzacji dla stawów jak powierzchnia miękka, ziemista. Pamiętajmy- stawy mamy tylko jedne, a więc dbajmy o nie i nie skracajmy ich żywotności.
  4. Każdą (nawet najmniej obciążającą) aktywność warto rozpocząć solidną rozgrzewką oraz zakończyć strechingiem. Uchroni nas to przed kontuzjami, np. podczas potknięcia się i skręcenia kostki, a po wysiłku rozciąganie ponapinanych mięśni zrelaksuje nasz organizm. 

 

 

Autor:

Marcin Szulc

Międzynarodowy Instruktor Szkoleniowiec Nordic Walking PSiNW, założyciel jednej z największych grup Nordic Walking w kraju- MarszPoZdrowie.pl , wraz z narzeczoną Heleną wprowadzili Nordic Walking na arenę fitness łącząc marsze z kijami z różnorodną formą treningów ogólnorozwojowych- bieganie z kijami, treningi funkcjonalne, Zdrowy Kręgosłup, HIIT itp.

 

02


styczeń

Cześć,

W drugiej części mojego artykułu na temat motywacji, przedstawię Ci konkretne techniki motywacyjne. Jeśli czytałeś część pierwszą to pewnie masz już określony i sprecyzowany cel, jeśli nie to zacznij od części pierwszej. Techniki które dla Ciebie wybrałem możesz stosować w dowolnej kolejności. Życzę Ci przy tym fantastycznej zabawy i osiągania niebanalnych wyników.


1. Podziel cel na etapy.

Warto podzielić osiągnięcie swojego celu na kilka etapów. Osiągnięcie poszczególnych etapów przyjdzie Ci o wiele łatwiej.


2.Wyznacz sobie nagrodę za każdy etap.

Osiągając wyznaczony etap, musisz wiedzieć że czeka Cię atrakcyjna nagroda. Podaruj sobie nagrodę adekwatną do etapu jaki osiągnąłeś.


3. Wizualizacja.

Wyobrażaj sobie swój cel. Zobacz co się zmieni w Twoim zachowaniu, pomyśl jak będziesz się czuł, jak będziesz wyglądał, jak będą postrzegać Cię inni, jakie będą Twoje wyniki. Istnieją badania, pokazujące że grupa sportowców która do standardowego treningu wprowadziła trening wizualizacyjny osiąga lepsze wyniki niż grupa trenująca na tym samym poziomie bez jej stosowania.

 

4. Kto Ci pomoże?

Warto otaczać się lepszymi od siebie. Jeśli korzystasz z usług trenera, to szukaj najlepszego w Twojej okolicy. Jeśli chcesz się zapisać do klubu sportowego to znajdź ten na najwyższym poziomie sportowym. Trenując z lepszymi od siebie, stosunkowo szybko będziesz podnosił swoje umiejętności.

 

5. Kim się staniesz?

Osiągając wyznaczony cel staniesz się… autorytetem i wzorem do naśladowania, niezależny finansowo, itd. Precyzyjne określenie, podniesie Twoją motywację i chęć do działania.

 

6. Zobowiązanie publiczne.

Jedna z lepszych technik motywacji. Opowiedz rodzinie, znajomym, co zamierzasz osiągnąć. Zrób to tak jak byś był tego w 100% pewien. Jeśli jesteś osobą honorową nie łatwo będzie Ci odpuścić dążenie do celu, przecież chcesz być postrzegany jako osoba dotrzymująca słowa.

 

7. Wymówki.

Znajdź swoje najczęstsze wymówki i wyeliminuj je ze swojego życia.

 

8. Nowe zachowania.

Wprowadź do swojego życia nowe zachowania, które z czasem staną się Twoimi przyzwyczajeniami. Jeśli jeszcze nie masz diety, to czas ją zastosować, pamiętaj że w sporcie i rekreacji jest ona podstawą a trening to bodziec. Zacznij regularnie biegać, jeździć na rowerze, chodzić na siłownie, niech trening który ma Cię przybliżyć do osiągnięcia celu będzie dla Ciebie czymś zupełnie naturalnym, bez czego nie wyobrażasz sobie zacząć swojego tygodnia czy dnia.

 

9. Muzyka.

Słuchaj muzyki, takiej która nakręca Cię do działania, daje Ci nową energię i siłę do przenoszenia nowych gór.

 

10. Cytaty.

Znajdź swój ulubiony cytat, lub cytaty, naucz się ich na pamięć lub zapisz i umieść w miejscu gdzie będą mogły Ci przypominać że masz coś ważnego do osiągnięcia.

Przykład to cytat i zarazem motto z naszego klubu sportowego, który motywuje nas do działania: „Aby przebyć tysiąc mil, trzeba zrobić pierwszy krok.” -Bruce Lee

 

11.Jak zmienisz świat.

Musisz zdawać sobie sprawę że Twoje działanie wpływa na Twoje otoczenie. Sam wierzę w to że pisząc ten i inne artykuły, pomogę komuś osiągnąć jego nowy cel. Jeśli choć jedna osoba po jakimś czasie powie mi że dzięki temu, zaczeła regularnie ćwiczyć i np. schudła tyle ile zakładała, to jest dla mnie niesamowity sukces. Przecież równie dobrze w tym samym czasie zamiast zbierać informacje i w prosty sposób je Wam przekazywać mógłbym siedzieć przed telewizorem i standardowo tracić swój wolny czas.

 

 

 

To tylko kilka spośród kilkudziesięciu technik motywacyjnych zacznij je stosować. I daj znać jakie są efekty. Jeśli podobają Ci się moje artykuły, polub, udostępnij, podziel się z innymi. Wtedy Ty dasz mi reklamę, a ja postaram się by wkrótce przekazać Ci kolejną porcję praktycznej wiedzy.

 

Autor:

Krzysztof Bączkowski

Właściciel Rzeszowskiej Akademii Sportu, Dyrektor Placówki Kształcenia Ustawicznego "Akademia Polska", Prezes klubu sportowego “KlubSportu.pl”, Szkoleniowiec Polskiego Stowarzyszenie Instruktorów Nordic Walking, Trener Bungy Pump. Jako pierwszy w kraju, wprowadził na rynek nowe kursy wg MEN, w dwóch dziedzinach.

23


grudzień

 

Cześć,

Niedawno korzystałem z kilku programów szkoleniowych na temat motywacji. Postanowiłem zatem podzielić się z Wami, najlepszymi wg mojego uznania, technikami motywacyjnymi.

Każdy zdaje sobie sprawę że odpowiednia motywacja w sporcie i rekreacji, wpływa bezpośrednio na nasze zachowanie i osiągnięcia. To dzięki niej jedni swój czas wolny spędzają w domu przed telewizorem, a inni na siłowni, lub w klubach fitness.

Jako że znanych mi technik motywacyjnych jest kilkadziesiąt, nie będę wypisywał ich od punktów. Swój artykuł podzieliłem na kilka części, które będę udostępniał w takiej kolejności jaką sam bym zastosował. A więc zaczniemy od podstaw.

Po co? Zastanów się dlaczego lub po co? Chcesz coś zrobić.
Jeśli znasz już odpowiedź, wyznacz cel.
Cel jest podstawą motywacji. Aby precyzyjnie go określić posłużymy się zasadą SMART.

Dla przykładu wykorzystamy najczęstszy cel, pojawiający się w postanowieniach noworocznych, czyli „chcę schudnąć” (w to miejsce możesz wstawić cokolwiek innego)

Zasada SMART:

- Szczegółowy – zawierający konkretny przekaz, naszym celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów.
- Mierzalny – jeśli chcesz schudnąć musisz konkretnie określić ile kilogramów. Przykład: Schudnę 5 kilogramów.
- Atrakcyjny – myśląc o tym że chcesz schudnąć, musisz wiedzieć jaka czeka Cię nagroda kiedy już to zrobisz. Przykład: Jeśli schudnę 5 kilogramów, będę wyglądać lepiej.
- Realistyczny – określ swój cel tak, aby był możliwy do wykonania.
- Terminowy – wyznacz konkretny termin realizacji. Przykład: Schudnę 5 kilogramów do 8 marca 2016 r.

Zapisz swój poprawnie sformułowany cel na kartce i powieś w widocznym miejscu.

Zanim osiągniesz sukces, musisz liczyć się z tym, że nie wszystkim się to spodoba. Dlaczego? Jeśli chudnąc osiągasz swój cel, to pokazujesz innym znajomym, którym również wskazane jest pozbyć się kilka zbędnych kilogramów, że da się to zrobić, co uświadomi im że nic nie robią aby to osiągnąć, a to strasznie denerwuje. Więc jeśli liczysz że inni będą Cię wspierać to możesz się zawieść. Jeśli martwisz się co inni pomyślą, to przegrasz na starcie. Po prostu rób swoje, nie patrz na innych.

Pewnie nie raz pojawi się zazdrość, która w naszym kraju wyrażana jest hejtem. Mam tu na myśli również wszelkiego rodzaju obgadywanie, jeśli będziesz od kogoś lepszy, ktoś może Ci obrabiać…. Nie martw się. Jeśli masz hejterów to znak że dobrze Ci się wiedzie i bez trudów osiągasz swoje cele.

 

 

 

Nie bój się popełniać błędu – jeśli coś robisz, to naturalne jest że będziesz popełniał błędy. Nie popełnia ich ten kto nic nie robi. Musisz po każdym z nich podnieś się, wyciągnąć wnioski i działać dalej. Zwykle po każdym błędzie stajesz się mądrzejszy, choć to nie dotyczy wszystkich, jestem pewien, że dotyczy Ciebie ;)

Warto mierzyć wysoko. Jeśli Twoim celem jest bycie najlepszym, to zastanów się czy chcesz być najlepszym w swojej gminie, w kraju, czy na świecie. Stawiaj wysoko poprzeczkę. Osiągniesz cel, wyznacz kolejny.

Taka dawka wiedzy na początek z pewnością wystarczy abyś precyzyjnie określił swój cel. W następnych częściach przedstawię Ci konkretne techniki motywacji.

 

Jeśli podobają Ci się moje artykuły, polub, udostępnij, podziel się z innymi. Wtedy Ty dasz mi reklamę, a ja postaram się by wkrótce przekazać Ci kolejną porcję praktycznej wiedzy.

 

Autor:

Krzysztof Bączkowski

Właściciel Rzeszowskiej Akademii Sportu, Dyrektor Placówki Kształcenia Ustawicznego "Akademia Polska", Prezes klubu sportowego “KlubSportu.pl”, Szkoleniowiec Polskiego Stowarzyszenie Instruktorów Nordic Walking, Trener Bungy Pump. Jako pierwszy w kraju, wprowadził na rynek nowe kursy wg MEN, w dwóch dziedzinach.

18


grudzień

 

Jeśli pracujesz jako Instruktor lub Trener, pewnie nie raz zastanawiałeś się, jaki jest najlepszy sposób na promocję swoich usług. Na wstępie zaznaczam, że jeśli chcesz się reklamować, musisz pracować legalnie, a żeby tak było musisz posiadać: umowę o pracę / umowę zlecenie / własną działalność. Jeśli spełniasz jeden z tych warunków, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.


Przedstawiam kilka skutecznych i sprawdzonych sposobów promocji:       
           
1. Poczta pantoflowa.
Jest to najlepszy znany sposób promocji. Jednak aby zadziałał musisz być naprawdę dobry w tym co robisz. Zasada jest prosta – statystycznie zadowolony klient poleci Twoje usługi czwórce znajomych, natomiast niezadowolony przekaże swoje odczucia aż ośmiu.

2. Strona internetowa.
Traktuj ją jako swojego wirtualnego przedstawiciela handlowego. Tak, strona musi dla Ciebie pracować.

3. Facebook.
Zrób dobry funpage. Postaraj się o ładne zdjęcia, najlepiej te które przedstawiają Twoją pracę, zadbaj o dużą ilość polubień.

4. Reklama na Facebook’u.
Jest to relatywnie tani i sprawdzony sposób na dotarcie do konkretnego klienta. Jednak aby reklama była skuteczna, nie wystarczy kliknąć „Promuj post” Wiele więcej możliwości i precyzyjności daje nam „Power Editor”, dzięki któremu możemy dotrzeć do konkretnej grupy osób, które będą zainteresowane naszymi usługami. Koszt kliknięcia w reklamę waha się od 30 gr nawet powyżej 1 zł.

5. Reklama w Google – Google Adwords.
Jeśli masz swoją witrynę, warto się zastanowić nad kampanią sponsorowaną. Jest to dość skuteczny sposób na dotarcie do klienta, który szuka danej usługi w wyszukiwarce Google. Twoja strona będzie się wyświetlać na górze wyników wyszukiwania – usługa nie należy do tanich, jedno kliknięcie w Twoją reklamę to koszt od 2 zł do 4 zł.    

6. Wizytówka.
Prosta, profesjonalna, miej ją zawsze przy sobie, nigdy nie wiesz kiedy możesz spotkać potencjalnego klienta.

7. Fora internetowe.  
Udzielaj się na forach- stwórz wokół siebie nastrój specjalisty, znawcy tematu.

8. Plakat
Jego skuteczność zależy od wielu czynników takich jak: projekt, wielkość, treść. Najważniejsze jest oczywiście miejsce w którym je powiesisz.

9.  Ulotka
Ważny jest projekt i treść. Muszą trafić do konkretnej grupy która będzie zainteresowana Twoją usługą. Samo rozdawanie jest bez sensu, zastanów się czy nie lepiej połączyć z krótką ciekawą ankietą gdzie prócz ulotki można wygrać np. voucher o wartości 20 -100zł. 


10. Precyzja reklamy.
Nie reklamuj swojej osoby lub firmy, bo to nic nie da. Skup się na reklamie konkretnej usługi, którą chcesz sprzedać. Im bardziej będziesz precyzyjny tym większa szansa, że reklama przyniesie oczekiwany efekt.





Ponadto, musisz być konsekwentny w tym co robisz. Jeśli rozpoczynasz pracę Instruktora czy Trenera, nie spodziewaj się tłumów już na pierwszych zajęciach. Tak naprawdę potrzeba czasu – miesięcy, lat. Jeśli się nie poddasz, w końcu będziesz miał więcej osób, niż zakładałeś na początku. Najpierw praca musi być przyjemnością, zarobki przyjdą z czasem.

Niezależnie od tego jaki sposób wybierzesz, pamiętaj że najważniejsza jest jakość Twoich usług. Możesz mieć najlepszą reklamę, ale jeśli Twoje usługi nie będą na najwyższym poziomie, to nie licz na to że ktoś do Ciebie wróci. Będziesz najlepszy, będziesz miał klientów, nawet jeśli zaniedbasz reklamę, czego Ci z całego serca życzę.

Jeśli podobają Ci się moje artykuły, polub, udostępnij, podziel się z innymi. Wtedy Ty dasz mi reklamę, a ja postaram się by wkrótce przekazać Ci kolejną porcję praktycznej wiedzy.

 

Autor:

Krzysztof Bączkowski

Właściciel Rzeszowskiej Akademii Sportu, Dyrektor Placówki Kształcenia Ustawicznego "Akademia Polska", Prezes klubu sportowego “KlubSportu.pl”, Szkoleniowiec Polskiego Stowarzyszenie Instruktorów Nordic Walking, Trener Bungy Pump. Jako pierwszy w kraju, wprowadził na rynek nowe kursy wg MEN, w dwóch dziedzinach.

Strona 1 z 2  > >>

ul. Poniatowskiego 13A
35-026 Rzeszów

tel. 608-036-608
kontakt@akademiarzeszow.pl

logo1 logo2 logo3 logo4 logo5 4seasons.jpg  1264_szkola.jpg      MarszPoZdrowie.jpg    logo%20M.jpg     logo_napis_wielkie_litery_w_prawo.jpg         
 
v

Grupa Rzeszowskiej Akademii Sportu: 

vvvvvvvv